Ät fisk för hälsan

Ät fisk för hälsan

Ät fisk för hälsan

2011-01-11

Fisk är som bekant nyttigt och en ny amerikansk studie publicerad i Journal of American Medical Association, JAMA, ger ökat stöd för påståendet.

Studien slår bland annat fast att risken att dö i hjärt-kärlsjukdom minskar med nästan 40 procent om man äter en till två portioner fisk i veckan. Mest nyttigt fett av alla fiskar konstateras den odlade laxen ha, den har mer än dubbelt så mycket omega-3 som den vilda laxen.

Läs mer på DN.se

Tyck till om Fiskbilen.se!

Jobba hos oss